Comunicat de l’Ateneu Columna Terra i Llibertat

L’Ateneu Anarquista Columna Terra i Llibertat al poble de Berga
Berga, 16 de desembre de 2006

El nostre Ateneu és una entitat cultural sense ànim de lucre dedicat a la difusió dels pensaments i les pràctiques anarquistes, basades en el lliurepensament, l’autogestió i l’antiautoritarisme.

Des del nostre naixement, ara fa sis anys, la nostra activitat —malgrat ser totalment legal i desinteressada— ha estat objecte de tot tipus de traves per part de l’Ajuntament de Berga. Nosaltres com autogestionaris volem tenir la mínima relació amb el consistori, l’únic que hem exigit és ser tractats igual que la resta d’associacions de la ciutat i que l’Ajuntament no posés pals a les rodes a l’hora de desenvolupar la nostra tasca cultural. Aquesta exigència de transparència ens ha costat constants problemes, produïts per l’Ajuntament. La darrera mostra d’autoritarisme ha estat la multa a la nostra entitat i a diversos socis de l’Ateneu en aplicació de la famosa ordenança de civisme i bon govern. Ordenança il·legal davant la qual els ciutadans estem totalment indefensos.

És per tot això, que podem manifestar ja, amb proves i coneixement de causa, que estem sent objecte d’una clara i escandalosa repressió política, de baixa intensitat però constant i a tots els nivells, també al personal.

Demanem per tant la solidaritat activa de totes aquelles persones i entitats que s’estimin la llibertat. Creiem que davant d’aquests abusos cal que tothom de Berga prengui partit i entenem també que no fer-ho és ésser còmplice dels abusos del senyor alcalde.

També anunciem que davant d’aquest autoritarisme ranci del consistori no cedirem ni un mil·límetre i que lluitarem pel que és just fins a les darreres conseqüències.

Salut i anarquia!

Difon el B Llibertari i el pèsol negre:
  • Google Bookmarks
  • LaTafanera